20 lipca 2017

Warsztaty filmowe | Foto Strachu


Prawie każda z blogerek w tym ja, po pewnym czasie pisania coraz to nowych postów na blogu ma ochotę doświadczyć czegoś nowego, wtedy dużo z nas próbuje swoich sił na kręceniu filmików na znanym przez wszystkich portalu Youtube. Czyli dodatkowo zostanie już nie tylko blogerem ale również youtuberem. Ja miałam takie momenty że ustawiałam przed sobą kamerę,  wybierałam temat i próbowałam coś nagrywa, potem amatorski montaż w Movie Makerze i na końcu stwierdzenie że ja się do tego niestety nie nadaje, że materiał nakręcony prze zemnie nie jest taki jaki bym chciała i wtedy wiedziałam że po prostu się do tego nie nadaje, a przynajmniej nie teraz.


Po pewnym czasie usłyszałam o warsztatach filmowych w moim mieście na które od razu się zapisałam i poszłam. Stwierdziłam że może to tam się czegoś nauczę, Panowie bardzo dokładnie powiedzieli o całej produkcji dobrego filmu. Cała produkcja składa się z trzech etapów: preprodukcji, produkcji i postprodukcji. 


Preprodukcja składa się między innymi z: wymyślenia tematu filmu, jeśli jest to większy film to pozyskania funduszy na realizacje, może być również pisanie scenariusza oraz wymyślenie tytułu.

Produkcja to czas gdy wykonywane są nagrania, zdjęcia, nagrywany jest głos itd.


Zatem czym jest postprodukcja? Jest to zakończenie wykonywanych zdjęć i nagrań. Wtedy odbywa się już montaż dźwięku, nakładane są napisy jeśli jest to potrzebne, efekty wizualne i dźwiękowe.

Moim skromnym zdaniem warsztaty takie są zdecydowane przydatne możemy dowiedzieć się bardzo fajnych rzeczy nawet takich jaki są rodzaje obiektów czyli obiektyw makro, stałoogniskowy, obiektyw portretowy, Fish-Eye, obiektyw tilt-shift, obiektyw kitowy, obiektyw supertele, obiektywy szerokokątne i wiele więcej... Są również 3 rodzaje mikrofon choć pewnie znalazłoby się ich jeszcze kilka. Są to mikrofony pojemnościowe, wstęgowe i dynamiczne.

1 komentarz :

Drogi czytelniku!
Dziękuję Ci za wejście!
Jeśli skomentujesz, spróbuję się odwdzięczyć!
Nie toleruję spamu, więc nie reklamuj się i nie proś o "klikanie"
Jeśli spodoba Ci się mój blog i chcesz go odwiedzać, od razu zaobserwuj!

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.