#18 Moda na Tumblr Girl


Cześć Wam!
Dzisiaj przygotowałam dla Was posta z przemyśleniami na temat mody na "tumblr girls" i innych kłamstwach i przeróbkach spotykanych w internecie.

 
Zacznijmy od tego, co to w ogóle znaczy, że ktoś jest "tumblr girl".
Ta nazwa pochodzi od portalu tumblr, gdzie możemy zainspirować się, oglądając różne zdjęcia, gify itd. Często można spotkać tam obrazki z dziewczynami z idealnym makijażem, świetnym ciałem i drogimi ciuchami, butami i gadżetami. Dużo "zakompleksionych" nastolatek próbuje być jak one, ale przez to jeszcze bardziej zaczynają się czuć niekomfortowo we własnym ciele.
Zaczynają na siłę edytować swoje zdjęcia, chwalić się wszystkim w sieci i zbijać na tym lajki, które są dla nich najważniejszym wyznacznikiem w życiu społecznym. Przez pragnienie "łapki w górę" dziewczyny przy pomocy wielu programów usuwają swoje niedoskonałości, wyszczuplają sylwetkę, czasem całkowicie nawet zmieniając swój wygląd.
Tak nie powinno być. Wszyscy oszukujemy się nawzajem. Jakiś chłopak może zakochać się w tej idealnej dziewczynie ze zdjęcia, lecz gdy na szkolnym korytarzu ją minie, nawet jej nie rozpozna. Nastolatka z nadwagą może idealnie przerobić swoje ciało, na instagramie będzie miała mnóstwo obserwatorów, a naprawdę będzie wstydziła się wyjść z domu. Czy to nie jest kłamstwo?
Portale i aplikacje robią wszystko, żebyśmy korzystając z nich czuli się ładni i perfekcyjni. Instagram ma całą gamę filtrów, snapchat stworzył efekty redukujące trądzik, powiększające oczy i wyszczuplające twarz, a na rynku cały czas pojawiają się programy, które automatycznie tworzą nam idealny makijaż. Wszystko po to, aby klient był zadowolony. Oni mają pieniądze, my mamy satysfakcję, że świetnie wyglądamy i niby wszystko jest fajnie. Jednak pod tą przerobioną internetową twarzą kryje się osoba, która być może jest inteligentna i oczytana, lecz wszyscy dokuczają jej z powodu wyglądu. W ten sposób próbuje się dowartościować, lecz gdy wyjdzie z wirtualnego świata jej koszmar zacznie się od nowa. Może warto po prostu poczuć się dobrze w swoim  ciele, zaakceptować niedoskonałości i znaleźć sposób, aby obrócić je na naszą korzyść?

18 komentarzy:

  1. Po co być tumbrl girl skoro można być sobą i się wyróżniać :) Nie rozumiem tego fenomenu ale ludzie to lubią :)
    http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. zgadzam sie z toba w 100% dzisiaj wszyscy chcą wygalać jak osoby z tumblr a naprawdę zapominają o oryginalności i byciu sobą!

    kochana zapraszam i pozdrawiam MOWMIKEJT.BLOGSPOT.COM <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację! Dla mnie portale społecznościowe po prostu są ;) Nie wiem jak można życ internetem :o

    sisters-blonde.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uważam, ze nie warto być "tumblr girl" :D To zwykły brak siebie :)
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie to bez sensu.
    Po co kreować postac, którą się nie jest ?
    za stara jestem na to :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post, przyjemnie się czytało. W życiu nie warto kierować się tylko i wyłącznie opinią innych ludzi. Trzeba być po prostu sobą! :)
    Pozdrawiam i zapraszam - http://magda-ola.blogspot.com/2016/05/what-will-they-think-about-me.html

    OdpowiedzUsuń
  7. też nie rozumiem tej mody, aczkolwiek wszystko przeminie z czasem pozostaje tylko czekać :)

    http://izabellamag.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety coraz więcej dziewczyn próbuję się na siłę porównywać z dziewczynami z tumblra. Świetnie to wszystko opisałaś, niestety wielu nastolatków nie potrafi pokochać siebie takim jakim jest :)
    http://mska-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Po co wpajać sobie coś co jest wyimaginowane? Trzeba być sobą i się z tego cieszyć.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się w 100% z tym co napisałaś. Niestety teraz coraz więcej dziewczyn próbuje być kimś innym. Trzeba pokochać siebie takim jakim się jest. Gdy to się zrobi, żyje się łatwiej i jest się szczęśliwym! :D
    Zapraszam do mnie: http://everything-will-be-fineee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Zobaczyłam tytuł "...tumblr girl" no i oczywiście pomyślałam, że to kolejny wpis krytykujący superstary, czapki z addidasa itd. Ale ty kompletnie mnie zaskoczyłaś i dodatkowo powiedziałaś całą prawdę.
    Obserwuje- super!!

    http://hot-schot.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  12. W sumie, osobiście nie znam nikogo kto specjalnie edytuje całe swoje zdj. A styl tumblr girl jest według mnie bardzo ładny i ciesze się że ubieram się właśnie w tym stylu. Mam dość, że każdy mówi ze ten styl jest idiotyczny i HELOŁ PRZECIEŻ DZIEWCZYNO, NIE JESTEŚ ORYGINALNA, JAK TAK MOŻESZ?!?!!? Czyli co? Podoba mi się ten styl i co? Mam się w nim nie ubierać bo inni zaczną narzekać? To jest żałosne i śmieszne, naprawdę. Zamiast zająć się sobą dopierdalacie się do innych, sami nie jesteście idealni :). Oczywiście zdania typu ,,Nie jestem taka sama jak inne" są komiczne i otwarcie mówie że nie jestem oryginalna i dobrze mi z tym :D. Albo nie znoszę osób co ubierają się tak bo jest "modny", to jest strasznie idiotyczne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiem co jest fajnego w wyglądaniu jak połowa miasta ale jeśli ktoś się w tym dobrze czuję…

    flawlessbananaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Samam mam pare ciuchów w stylu *tumblr girl* ale nei są one bo są modne tylko dlatego, że mi się podobają. Nie rozumiem tej mody i słabo to wygląda jak każdy tak samo się ubiera.
    http://diary-of-juuliet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja uważam, że każdy powinien ubierać się tak, jak mu się podoba. Poza tym, raczej rzadko spotykałam się z całkowitymi przeróbkami swoich zdjęć, żeby upodobnić się do tych dziewczyn z tumblr.

    witchhearted.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakoś nie czuje tej mody na tumblr :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie istna żenada ten cały szał na tumblr girl.
    Kreowanie się na jakąś podwórkową gwiazdę.

    Aaa nara

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla mnie istna żenada ten cały szał na tumblr girl.
    Kreowanie się na jakąś podwórkową gwiazdę.

    Aaa nara

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
Dziękuję Ci za wejście!
Jeśli skomentujesz, spróbuję się odwdzięczyć!
Nie toleruję spamu, więc nie reklamuj się i nie proś o "klikanie"
Jeśli spodoba Ci się mój blog i chcesz go odwiedzać, od razu zaobserwuj!

Instagram